se sata, se ide
zsolt
2009-06-23 09:14:21 UTC
hali

vettem egy P5QL asus lapot és se sata cd-ről nem hajlandó települni linux,
se az ide cd-ről. (debian netinst 4.0)

ezen a lapon már nincs is igazi ide, hanem egy maxvell egy csatis ide
controller van, valószinuleg ezert nem tud vele mit kezdeni, mert nics hozzá
driver, ugyanígy a sata cdről is ezért nem tud települni.

hogyan tudnék mégis ezen a lapon telepíteni ?
vagy marad a régebbi gépben telepít majd beköltözik erre a lapra ?

köszi

zsolt
Kosa Attila
2009-06-23 09:48:13 UTC
Post by zsolt
vettem egy P5QL asus lapot és se sata cd-ről nem hajlandó települni linux,
se az ide cd-ről. (debian netinst 4.0)
Probald ki az 5.0-t (Lenny).
--
Udvozlettel
Zsiga
Szabo Istvan
2009-06-23 09:45:43 UTC
Post by zsolt
vettem egy P5QL asus lapot és se sata cd-ről nem hajlandó települni linux,
se az ide cd-ről. (debian netinst 4.0)
Meglepő...
Post by zsolt
ezen a lapon már nincs is igazi ide, hanem egy maxvell egy csatis ide
controller van, valószinuleg ezert nem tud vele mit kezdeni, mert nics hozzá
driver, ugyanígy a sata cdről is ezért nem tud települni.
Meglepne.... SATA-t már rég ismeri a linux....

Konkrétan mi a hibajelenség, mert arról nem sokat írtál.

Általában acpi gond szokott lenni és már boot-kor elhasal, de a boot-ot
paraméterezve tovább lehet lépni.
--
(O__ ------------------------------------------------------
//\ / Varosi Csokonai Konyvtar
V__/_ ***@tux.hu \ ***@mail.vcsk.hu
zsolt
2009-06-23 11:19:08 UTC
Post by Kosa Attila
Probald ki az 5.0-t (Lenny).
nem is tudtam, hogy már van 5.
éppen le akartam tölteni erre behalt a fibernet egy félórára....
most megint megpróbálom leszedni.
Post by Kosa Attila
[...]
bebootol és a billentyűzet meg nyelvi beállítások után azt mondja, hogy
nincs CD-ROM drive és floppyról akarom-e tölteni a drivereket....
jó vicc, hiszen az meg fizikailg sincs a gépen, meg amúgy sem szeretnék
floppyval vacakolni.

és akkor gyakorlatilag mivel többé nem találja a cd-t így igazából semmit
nem tudok tovább lépni.

aztán tettem rá egy ata cd-t, na ezzel ugyanezt produkálta, persze kellene
neki a marvell ide vezérlő drivere és akkor biztosan tudná kezelni, de ami
cd-t az alaplaphoz adtak, azon csak kíndózos cucc van.

na ez a helyzet, és most itt füstölgök, lassan meg is gyulladok :)

ja azt még nem próbáltam, hogy a biosban a sata cuccot nem ide hanem acpi-re
állítom, na mindjárt kipróbálom.
zsolt
2009-06-23 11:29:59 UTC
nem ACPI, hanem AHCI, de ekkor is ugyaz az eredmény

No common CD-ROM drive was detected.

az install közben.

na mind1, egyelőre töltődik az 5-ös netinst.
zsolt
2009-06-23 11:40:53 UTC
WOW, az 5.0 netinst CD-vel megy simán sata cd-ről is.

köszi

zsolt