3ware 9650SE-8LPML rebuild ideje
Miloska
2009-08-24 11:18:57 UTC
Sziasztok,

normalis az, hogy egy 3ware 9650SE-8LPML ket darab 1T-s disbol allo
RAID 1 tombot tobb mint 1 het alatt epit ujra - raadasul jelentos
teljesitmeny esessel kiserve?

Nekem valahogy soknak tunik ez, de nincs masik ilyen gepem tesztelni.

udv
Gabor HALASZ
2009-08-24 11:36:25 UTC
Post by Miloska
Sziasztok,
normalis az, hogy egy 3ware 9650SE-8LPML ket darab 1T-s disbol allo
RAID 1 tombot tobb mint 1 het alatt epit ujra - raadasul jelentos
teljesitmeny esessel kiserve?
Nem, es a legtobb kartya biosaban allithato a rebuild rate. De ha
alacsony a rebuild rate es rebuild kozben meg a teljesitmeny is
eszrevehetoen csokken, akkor ott valami nem gombolyu.
Gabor HALASZ <***@freemail.hu>
Zola
2009-08-24 12:33:37 UTC
3ware softwareében látszódik valami furcsa?
3dm2 ben

Másik ötletem firmware verzió, kernel verzió, megnézni changelog ban
miket javítgattak.

Z.
Gabor Gombas
2009-08-24 13:37:05 UTC
Hello,
Post by Miloska
normalis az, hogy egy 3ware 9650SE-8LPML ket darab 1T-s disbol allo
RAID 1 tombot tobb mint 1 het alatt epit ujra - raadasul jelentos
teljesitmeny esessel kiserve?
Pl. ha a storsave profile protect, akkor a rebuild alatt ki lesz
kapcsolva a write cache, amit azert erosen meg lehet erezni. Ha emellett
a rebuildrate mondjuk 1-re van allitva, es a rebuild schedule tul rovid
ablakokat tartalmaz, es a rebuild kozben meg folyamatosan hasznaljak is
a tombot, akkor nem is annyira elkepzelhetetlen az az 1 het.

Ha ezek kozul egyik sem jon be, akkor ellenorizd a firmware
frissesseget. Esetleg lehet kerni teljesitmeny-adatokat a kontrollertol
(tw_cli, show dpmstat stb.); ezek nem tul reszletesek, de arra jok, hogy
az ember lassa, tenyleg tortenik valami.

Gabor
MTA SZTAKI Computer and Automation Research Institute
Hungarian Academy of Sciences
Miloska
2009-08-25 19:22:28 UTC
Post by Gabor Gombas
[...]
Koszonom mindenkinek a hozzaszolasokat.

Firmware legujabb, az emlitett paramtereken kicsit
allitgattam/nezgettem, idoablakok nincsenek, elviben nonstop
rebuilddel, a tobbi beallitast eltalaltad. Igy mar sok az 1 het azert.

Osszesegeben nem tudom eldonteni, hogy a controller ennyire bena vagy
a diskek, majd meg megprobalom tudomanyosan kimerni. Egyre gyanusabbak
a diskek, azok 1T Segate dekstop joszagok, szerintem nem birjak amit
itt kapnak.

Koszonom megegyszer mindenkinek!

Udv
Papp Tamás
2009-08-25 19:37:53 UTC
Post by Miloska
Post by Gabor Gombas
[...]
Utolso eselykent nezd meg azert a hdd firmware-eket is.

tompos
Gabor Gombas
2009-08-25 20:58:34 UTC
Post by Papp Tamás
Utolso eselykent nezd meg azert a hdd firmware-eket is.
Firmware bugos Seagate + 3ware vezerlo eseten nem a sebesseggel volt
problema, hanem azzal, hogy S.M.A.R.T. parancsok hatasara a diszkek
idonkent elmentek a nirvanaba meditalni a vezerlo meg kirugta oket a
tombbol.