4-5 gigabit portos x86 rendszer
m***@gmail.com
2010-06-28 14:32:32 UTC
Sziasztok,

egyszeru csomagszuro tuzfalakat epitenek, ehhez keresek valami
viszonylag kicsi, min. 4 gigabit porttal rendelkezo eszkozt (kb 10
db-ot osszesen). Nem kell tudnia kihajtan mind a 4 portot, ha
200Mbit-tel elboldogul az mar jo. Nem vagyok teljesen tisztaban pl
azzal sem, hogy ehhez milyen CPU kell, ha valakinek van tapasztalata
orommel vennem.

Egyelore x86-ban gondolkodom, azon lehet talan legkonnyebben
disztribuciokat/oprendszereket probalgatni.

Jo lenne ha tudna valami memoria kartyarol is bootolni de akar hdd-rol
is (van par kis asterisk is a kornyeken, szep lenne ezeket azonos
hardware-en tudni).

Valami ilyesmire gondolok, de ehhez pl se ar, se forgalmazo, se semmi:

http://www.arinfotek.com/product.php?gid=1&pid=27

Nezegettem supermicrot is, de ahhoz se igen talalok arat. Dell-nel
eppen ossze lehet kattintgatni valamilyen kis gepet (R210), de a 4
gigabittel mar hamar 600-700 euro magassagaba erkezek, amit sokallok
erre a celra.

Van valakinek valamilyen bevalt megoldasa / gyartoja / alapja / barmi?

Ha lemondok az x86-rol akkor valami mas amin Linux (es esetleg
OpenBSD) elfut? Nem vagyok igazan otthon ezekben a kisebb eszkozokben
(sem).

Koszonom, udv

Miklos
József Lénárt
2010-06-28 14:58:06 UTC
Hi,

nekünk mondjuk egy Sun X2100M2 van, pont 4 darab gigabites port van rajta és
1U magas. Nem a legolcsóbb, bár nem is drága és nálunk 2 éve megy 7*24-ben.
És ha kicsit megnõ a forgalom azt is bírja teljesítményben, az általad
linkelt kütyünél ebben nem lennék biztos...

LJ