Canon MX435
Norbert Vastagh
2013-10-14 08:22:22 UTC
Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a fenti kis masinával?

Kellene itthonra egy multifunkciós, és jó lenne, ha hálózatos is lenne...

Ez működik egyáltalán linux alatt? Nem találok leírást róla. Ha
valakinek van vele tapasztalata, kérem, ossza meg velem! Pl., hogy
csak USB-n megy, vagy hálózaton keresztül is?

Üdv:
Vastagh Norbert
Kiss Gabor
2013-10-14 09:05:02 UTC
Post by Norbert Vastagh
valakinek van vele tapasztalata, kérem, ossza meg velem! Pl., hogy
csak USB-n megy, vagy hálózaton keresztül is?
Gondolom idáig te is eljutottál:

http://www.canon.hu/For_Home/Product_Finder/Printers/Inkjet/PIXMA_MX435/#p-specification6

Norbert Vastagh
2013-10-14 17:34:02 UTC
Hát, ezen az oldalon a "linux" szóra nincs találat ;-)

Le lehet tölteni hozzá linux drivert, többféléhez, forrásban is, scanner
drivert is. De hogy wifi-n is tudok-e rá nyomtatni, az nem derült ki:
és ha nem, akkor gyakorlatilag megvehetem a legolcsóbb multit is,
mert USB-re dugva valószínűleg az is fog nyomtatni.

Csak a lakásunk olyan most éppen, hogy elhelyezni pont nem tudom
egyik gép közelében sem, de amúgy meg lenne neki egy nagyon jó
hely, agy sarokban ;-) Szóval ezért kellene wifi-n nyomtatnom...

Üdv: Vasti
Gabor HALASZ
2013-10-14 18:18:01 UTC
Post by Norbert Vastagh
[...]
Nem teljesen latom at, mi koze a printer drivereknek ahhoz, hogy az
egyik osi layert lecsereled egy nagyjabol kompatibilis masikra :)

Technikailag egy smb share-kent reklamozza a printer magat, de
beallitani csak a hozza adott wines marhasaggal lehet, (vagy azzal sem,
ha eppen olyan kedve van).

Anyam multkoriban vett maganak egy hasonlo hp-t, szerintem nem akarsz te
ilyesmit :) Vegyel inkabb egy usb-s printszervert, es dugd arra ethernet
kabellel, legalabb a csalad nem fog meglincselni :)
Norbert Vastagh
2013-11-05 09:42:41 UTC
Post by Gabor HALASZ
Anyam multkoriban vett maganak egy hasonlo hp-t, szerintem nem akarsz te
ilyesmit :)
Olyat biztosan nem ;-))

A múltkor egy ismerősnek kellett színes faxos hálózatos mindenes, HP-t
adtam neki. Én hülye... A gép OK, de a szoftvere :-( Szerintem 2-3 óráig
eltartott, mire a két gépére hálózatosan telepítettem, és működött minden.
Volt, ami a hozzá adott lemezről nem ment, és volt, ami a netről letöltött
telepítőjéből... Szuper!
Vastagh Norbert
Gabor HALASZ
2013-10-14 18:51:31 UTC
Post by Norbert Vastagh
Csak a lakásunk olyan most éppen, hogy elhelyezni pont nem tudom
egyik gép közelében sem, de amúgy meg lenne neki egy nagyon jó
hely, agy sarokban ;-) Szóval ezért kellene wifi-n nyomtatnom...
Jut eszembe, egy 60m-es usb extender 5000Ft; ez csak eler a szoba
sarkaba :-D

http://www.argep.hu/popup.asp?pid=235636263&pnr=10001&foto=1
Kiss Gabor
2013-10-15 06:48:22 UTC
Post by Norbert Vastagh
Hát, ezen az oldalon a "linux" szóra nincs találat ;-)
Ámde ott a válasz az egyik kérdésedre.
Szó sincs arról, hogy Ethernet csatlakozása lenne. USB, WiFi. Bluetooth.

Kosa Attila
2013-10-15 08:21:24 UTC
Post by Kiss Gabor
Post by Norbert Vastagh
Hát, ezen az oldalon a "linux" szóra nincs találat ;-)
Ámde ott a válasz az egyik kérdésedre.
Szó sincs arról, hogy Ethernet csatlakozása lenne. USB, WiFi. Bluetooth.
Nem is kerdezett olyat, hogy van-e ethernet csatlakozoja :)
Azt kerdezte, hogy megy-e halozaton. Es, hat, a wifi-t is
nevezhetjuk halozatnak, ha eppen olyanunk van :)

Amugy en mar lottem ossze Canon nyomtatot wifi-n keresztul
Linuxszal. Igaz, hogy elotte Windows alol kellett bekonfiguralnom
a nyomtatot... A szkenner reszet nem probaltam, csak lattam ahhoz
is csomagot.
--
Udvozlettel
Zsiga
Kiss Gabor
2013-10-15 10:31:39 UTC
Post by Kosa Attila
Post by Kiss Gabor
[...]
Stimmel.
De ezt most miért mondod.
Kettő (azaz 2) darab igaz kijelentést tettem.
Hogy esetleg valamelyikben volt olyan információ is, melynek
megszerzésére irányuló óhaját (még) nem deklarálta? Az nem baj. :-)

Norbert Vastagh
2013-11-05 09:40:09 UTC
Post by Norbert Vastagh
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a fenti kis masinával?
Válaszolok erre ;-)

Végül egy SCX-3400-at vettem. SCX-3405W-t akartam, de elfogyott, nem lesz,
az utódba meg drágább és kisebb a toner, ráadásul a linux alatti működése is
kérdésesebb - nem lehet annyi mindent letölteni, mint a régebbiekhez.

Rádugtam a wrt-s routeremre (a szükség nagy úr, csak lett helye ott is ;-) ,
a nyomtatás így megy, a scannelés is menne elvileg, de még nem volt időm
és kedvem szórakozni vele. Majd ha rá leszek szorulva ;-)

Köszönöm a segítséget!

Üdv: Vasti