sw raid rebuild lassu
Miloska
2009-05-15 19:02:47 UTC
Sziasztok,

nem igazan tudom, hogy sw vagy hw hiba, minden egyelore hw (kozeli)
hiba fele hajlok.

Vannak par SATA 1T-s diskbol allor tombom es _nagy_ lassan epulnek
ujra, a /proc/mdstat -ban a sebesseg nem nagyon megy 2.000K /sec fole.
Interneten lattam elvben hasonlo gepektol 50.000-60.000 -et is.
Ha mondjuk kihulli egy disk akkor 3-4-5 nap mire ujra felepitni.
Kezdetben is 3000 perc fole saccolja, ezt vastagon be is tartja.

Probaltam a /proc/ -ban talalhato limit max-ot es min-t allitgatni, de
nem sok sikerrel jartam.

Az egesz kb olyan erzes mintha PATA disken nem lenne bekapcsolva a DMA.

A gepek eleg valtozatosak, also kategorias szerverek, van dell, van
tyan, van amd van intel, de valahogy mind lassu. Mindegyik gepen
CentOS 5.2 v 5.3 fut, kulonosebb tunning nelkul. Kb. a diskek es az OS
ami azonos a gepeken.

Normalis ez? Mit kellene merni/allitani hogy kicsit beporogjenek ezek
a joszagok?

Udv

Miklos
Miloska
2009-05-15 19:49:17 UTC
Post by Miloska
Az egesz kb olyan erzes mintha PATA disken nem lenne bekapcsolva a DMA.
Na kozben megtalaltam, hogy sokan jarnak hasonlo cipoben, a
"ide0=noprobe" es tarsait javasoljak a kernelnek megadni.

Ha valakinek van mas otlete azert kerem irjon, ezt majd a hetvegen kiprobalom.

udv