Rack szekrény paraméterek - off
szistvan
2009-11-30 21:07:05 UTC
Hi!

Elnézéseteket kérem a nem linux témáért, de talán itt vannak páran akik
rack szekrényben üzemeltetnek eszközöket.
Egy pályázat keretein belül most sikerül néhány szervert és pár eszközt
beszerezni, aminek az elhelyezésére rack szekrényben gondolkodtam, így a
szerverek esetében rack kivitelűt választottam.
Sajnos a rack szekrények tekintetében egyáltalán nincs tapasztalatom,
elméletileg képben vagyok, gyakorlatilag "vakon" repülök, ezért kérnék
segítséget néhány kérdésemre.
Az eszközök fizikai méreteit a specifikációkban megtaláltam, viszont a
rack szekrények paraméterei számomra nem egyértelműek.
Vegyünk egy példát: álló Conteg Rackszekrény 19" 15U 600*800mm
Erről azt sikerült kiderítenem, hogy 19" egységek építhetők bele
(mondhatni ez a szabvány), 600mm széles és 800mm mély. A szélességre abban
az esetben kell odafigyelni, ha oldalt szeretnék kábel(eke)t elvinni
hátulról elölre vagy fordítva, a mélységre padig a beszerelendő eszközök
miatt kell figyelni, hogy adott esetben háturól a kábelek még
csatlakoztatás után is elférjenek. A kérdésem, hogy ezek az információk
helytállóak, vagy félreértettem valamit esetleg valamiről megfeledkeztem?

Igazából amivel nem tudok mit kezdeni az a 15U. 15 Unit magas, 15 "egység"
fér bele, de valaki meg tudná mondani, hogy az 1U az pontosan mekkora
távolság, hány milliméter?
Mert láttam állóban is 15U magasat és ami leginkább zavar, hogy
falraszerelhetőben is 15U magasat. A szervereket állóba tenném
természetesen, de egy távolabbi helyen lennének hálózati elosztók és egyéb
"apróságok", amit inkább falra szerelhetőbe "terveznék", na itt aztán
végképp tanácstalan vagyok. :-(
Mire figyeljek, mekkora is az akkora, polc szerelhető -e bele?

Természetesen a válaszokat magánba kérném, ha lehetséges és valaki venné a
fáradságot és kicsit felvilágosítana.

Előre is köszönöm a segítséget és a türelmeteket!
linux-hw maillist - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listi
Galatóczki István
2009-11-30 21:20:04 UTC
Post by szistvan
[...]
Helló!

A rack szekrény méreteit általában szélesség+mélységben adják meg (mm) +
magasság (unit)

1 unit kb 42 mm ilyen magasságuak a rack switchek, routerek általában
(16 -24 p)

a 800 mély szekrény lehet rövid lesz a szervereknek (pl: IBM) nekünk a
800mm szekrénybe cipőskanállal fért be ( a hátulját rá sem raktuk a
szekrényre szellőzés + kábelek miatt.

Álló rack szekrényt 36 -42 U magasat vennék abba jó sok minden fér,
szervereknek 1000mm mély az inkább megfelelőő de azt elég drágán adják.

switcheknek motyóknak elég egy 10U fali is ha belefér minden amit
elképzeltél.

A szekrények mindegyikébe szerelhető többféle polc, elosztó,
ventillátor, kábelrendező stb szabvány 19". A 800mm széles szekrények
tartósinei is 19" távra vannak csak ott a hely kicsit szélesebb az
oldalfal és a tartók között.

Remélem ezzel segítettem, üdv: István

linux-hw maillist - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.or
Gabor HALASZ
2009-11-30 22:10:15 UTC
Post by szistvan
[...]
A megadott meretek a netto meretek, a kaszni jelentosen nagyobb lehet,
es meg az ajtaja is nyithato.
Post by szistvan
Igazából amivel nem tudok mit kezdeni az a 15U. 15 Unit magas, 15 "egység"
fér bele, de valaki meg tudná mondani, hogy az 1U az pontosan mekkora
távolság, hány milliméter?
Mint szelteben, 1u az 1 coll, 25.4mm, a kis szekrenyek melysegere is
figyelj, mert ezek altalaban kommunikacios eszkozokhoz keszulnek es
ezert rovidebbek. Helyet is ugy keress neki, hogy elol-hatul hozzaferj,
mert kulonben nehez eleted lesz, hacsak nem vagy polip :) Az sem
hatrany, ha az oldalai is nyithatok vagy levehetok. A beepitett
szelloztetes is kerdeses, gondolom nem lesz hozza padlohutes, igy szepen
felgyulhet benne/korulotte a meleg.

linux-hw maillist - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf
Kiss Gabor
2009-12-01 07:32:08 UTC
Post by Gabor HALASZ
Mint szelteben, 1u az 1 coll, 25.4mm, a kis szekrenyek melysegere is
Hehe! Elnézted a naptárt. Április elseje nem most van. :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Rack_unit

Gabor HALASZ
2009-12-01 10:47:47 UTC
Post by Kiss Gabor
Post by Gabor HALASZ
Mint szelteben, 1u az 1 coll, 25.4mm, a kis szekrenyek melysegere is
Hehe! Elnézted a naptárt. Április elseje nem most van. :-)
Mar rajottem...
--
Gabor HALASZ <***@freemail.hu>

szistvan
2009-12-02 10:07:06 UTC
Hi!
Post by Miloska
http://en.wikipedia.org/wiki/Rack_unit
Ez a link sokat segített!

Köszönöm mindenkinek az építő hozzászólását!
A rackbe szerelt polcra kell majd pár "apróságot" felpakolni, ami nem
rackbe lett tervezve ezért kellett elsősorban a magasság és a tapasztaltak
további értékes hozzászólása.

Méghegyszer köszönöm!

Miloska
2009-11-30 22:19:58 UTC
Szia,

en valaszolok listara, szerintem a lista forgalmaba belefer, remelem
az admin es a kedves listatarsak is igy latjak majd :)

Eloszor is itt egy abra, ez gondolom sokat megmagyaraz:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rack_unit

A 19 col a beepitendo eszkozok szelessege, nem hiszem, hogy atlagos
szerverbol barmi mast arulnak egyaltalan.

Szelesseg-melyseg ahogy leirtad. Kabelezesre es fuggoleges (0 U) PDU
felszereleshez erdemesebb minel szelesebbet venni, bar szerintem a
kabelezes is inkabb a befektett munkan mulik, nem a rack szelessegen.
Gondolom egyedul lesz a rack, igy ha oldalrol is hozzafersz a
kabelezes leegyszerusodik. En pl nem szeretnem, hogy a fuggoleges
eloszoto (PDU - van erre jo magyar szo?) belelog a gepekbol kijovo
meleg levegobe, de sajnos hostingban jellemozoen szuk racket adnak.

Nekem meg a melyseggel sosem volt gondom, de persze ha pontosan tudod
milyen ezkozok kerulnek vele erdmes lehet atnezni, hogy biztosan
minden elfer.

A rack U szama a magassaga. A teljes rack 42 U szokott lenni, a fel
rack ami 21 U szokasos meg, de vegulis akkorat veszel amekkora kell.

Az 1U 1.75 inch (ez nekem is uj, en valamiert azt hittem 1), a tepsi
szerverek 1U magasak, aztan ertelem szeruen a 2U szerver az dupla
olyan magas. Itt pl rendre 1, 2 es 3 U szerverek vannak a kepeken:

http://www1.euro.dell.com/hu/hu/kis-es-kozepvallalat/Kiszolg%C3%A1l%C3%B3k/rack_optimized/ct.aspx?refid=rack_optimized&s=bsd&cs=hubsdt1

Egy 3U-s eszkoz mar siman lehet 30 kg, ha nem eleg okosan tervezett a
sin akkor ket embernek is szep tornamutatvany egy ilyet berakni
valamelyik felsobb polcra. Ha mar a sulynal tartunk a fodemet is
erdemes megnezni, hogy elbirja-e, 42U rack lehet akar 500kg. Egy darab
15U rack mondjuk erzesre nem lesz 200kg-nal tobb, szoval az annyira
meg nem veszes, atlagos epuletben is mukodnie kell.

Szerintem falra szerelhetobol kisebbeket szoktak csinalni, 13 colost,
nem 19-est, de lehet, hogy tevedek. En nem hiszem, hogy 15U -nyi 19"
gepet barki falra akasztana, de elvben lehetseges.

Osszesegeben nagyon melle nyulni szerintem nem tudsz, elegge
szabvanyosak ezek, azt viszont, hogy milyen rack is lenne jo ugysem
fogod eltalalni elsore :)

Meretezesnel erdemes lehet helyet hagyni kabel rendezoknek illetve
bovitesnek, vagyis pont 15 U eszkozre en nagyob rack-et vennek.
Praktikus lehet meg monitor es billenyuzet kapcsolo, akkor nem kell
dugdosni a kabeleket ide-oda. Vannak ezekre nagyon szep megoldasok,
akar IP-n tavolrol is elerheto dobozok, de mar egy sima helyi kapcsolo
is sokkal jobb mint a kabel dugdosas - szerintem.

Udv