Szünetmentes tápegység
Vastagh Norbert
2009-07-20 06:57:07 UTC
Sziasztok!

Kellene egy szerver mellé egy kis szünetmentes tápegység, de már
nagyon régen láttam olyat, nem ismerem őket ;-)) Egy jó régi APC
SmartUPS volt, de megadta magát.

Egy Dell SC440 a gép, az áthidalási idő nem igazán szempont (néhány
másodpercnél hosszabb áramszünet ritkán van, de akkor meg már
valami "természeti katasztrófa" miatt órákig nincs áram)
A szempontok: le tudja állítani a szervert, ha megadott szint alá
csökken a (szerinte) hátra lévő üzemideje, illetve megbízható
legyen ;-) USB port ugye van a gépen, meg egy USB-soros átalakító is
az APC miatt.

Mit javasoltok? Én alapjában véve APC párti vagyok, de egyre több (és
néha komolynak tűnő ;-) helyen látok számomra teljesen ismeretlen
szünetmenteseket... Ki tudja, mi a jó ;-)

Üdv:
Vastagh Norbert
Kiss Gabor
2009-07-20 08:16:15 UTC
A szempontok: le tudja =E1ll=EDtani a szervert, ha megadott szint al=E1 =
cs=F6kken a (szerinte) h=E1tra l=E9v=F5 =FCzemideje, illetve megb=EDzhat=F3 =
legyen ;-) USB port ugye van a g=E9pen, meg egy USB-soros =E1talak=EDt=F3 i=
s =
Azt ki ne hagyd, hogy amikor elindul a shutdown, a gep jelezhesse az UPS-nek,
hogy most mar mindenkepp el kell vennie egy kis idore az output feszejt
meg akkor is, ha idokozben megis visszajonne az input!
Maskepp sosem fog ujraindulni a host.

Ezt tipikusan egy "5 perc mulva tarts 30 masodperc cigarettaszunetet!"
paranccsal lehet megoldani. :-)
Olyan UPS kell, ami ezt megerti.