hálózati kártya vlan-hoz
szistvan
2010-01-11 21:31:56 UTC
Hi!

A hétvégén futottam bele egy csúnyaságba, a jelenség: kommersz gép
átjárónak beállítva egy alaplapi hálókártya és egy realtek 8139D. Az átmenő
forgalom 8Mb/s, szóval nem sok.
A 8139 nézett befele, azon ip-alis több IP-vel, ment is rendesen, hibának
nyoma sem. A hálózatr átalakítása miatt a belső hálózat VLAN-okra lett
bontva, ennek megfelelően a 8139-en is megcsináltam a VLAN-okat, de az
eredmény felemásra sikeredett. Ping ment rendesen, weboldal félig
betöltődött majd time-outra futott, esetleg képek félig jöttek le. Szóval
működött is meg nem is, az interfacekon meg lassan gyültek az errorok.
A végeredmény - jobb híján hétvégén - egy ősrégi 8029-re csere és láss
csodát megy hibátlanul!

Ma boltból kölcsönöztem 2 kártyát, sajna ezeken is realtek chip volt. Az
egyikkel ugyanaz a hiba, mint fentebb, a másikhoz meg drivert kellett volna
keresni, mert lenny udev első körben nem tudott vele mit kezdeni és délben
10 percre tudtam csak leállni.

Szóval a lényeg, hogy keresnék valami olcsó, de VLAN-ra alkalmas
hálókártyát.
Igen, ismerem az Intel chipsetes kártyákat és üzemeltetek is ilyet nagy
megelégedéssel, de most az ár < 10.000 HUF-ba bele kellene férni.

Előre is köszönö a segítséget!
linux-hw maillist - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.or
Bartos-Elekes Zsolt
2010-01-12 06:42:46 UTC
Szia!
Post by szistvan
[...]
No igen, a 8139 nem tud VLAN-os (4 byte-tal nagyobb) csomagokat
kuldeni/fogadni.
Post by szistvan
[...]
Ha csak uj lehet, akkor Asus NX1001 (IC+ IP100A chip, 10/100-as,
sundance.ko kell neki) szepen megy VLAN-okkal, es nem dragabb a Realtek-nel.

Ha hasznalt is jatszik, akkor inkabb szerezz be egy hasznalt 3Com 3C905
kartyat, nagyon sok ilyet hasznalok, tokeletesen mennek, es valahogy
jobban bizom bennuk.
Sziasztok: Zsolt
szistvan
2010-01-12 09:14:14 UTC
Post by Bartos-Elekes Zsolt
No igen, a 8139 nem tud VLAN-os (4 byte-tal nagyobb) csomagokat
kuldeni/fogadni.
Na szép, köszönöm az infót!
Post by Bartos-Elekes Zsolt
Ha csak uj lehet, akkor Asus NX1001 (IC+ IP100A chip, 10/100-as,
sundance.ko kell neki) szepen megy VLAN-okkal, es nem dragabb a Realtek-nel.
Ok, köszönöm az ajánlatot!
Post by Bartos-Elekes Zsolt
Ha hasznalt is jatszik, akkor inkabb szerezz be egy hasznalt 3Com 3C905
kartyat, nagyon sok ilyet hasznalok, tokeletesen mennek, es valahogy
jobban bizom bennuk.
Én is jobban bíznék valóban, de egy próbát szavazok Asus-nak, árban
tényleg filléres.

Köszönöm a segítséged!

linux-hw maillist - linux-***@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rul
Bartos-Elekes Zsolt
2010-01-12 09:25:43 UTC
Post by szistvan
Köszönöm a segítséged!
Szivesen. Az jutott meg eszembe, hogy ha szukseg lehet gigabitre (ami a
tobb VLAN miatt elkepzelheto), akkor az osszes altalam ismert kartyaval
ment a VLAN, es a gigas kartyak sem olyan dragak manapsag.
--
Sziasztok: Zsolt