Dell Inspiron 1545 ventillátor
Norbert Vastagh
2009-10-07 10:40:24 UTC
Sziasztok!

Itt van egy ilyen gép előttem, amin az ügyfél szeretné használni az
Ubuntu 9.04-et is (ezzel adják gyárilag)

Olyan gond van vele, hogy a ventilátorja linux alatt folyamatosan teljes
gőzzel megy... XP alatt (mert az is van rajta) szépen halkan megy a gép.

pwmconfig nem tud mit kezdeni vele, mert nem lát olyan szenzort, ami alapján
működne, sensors csak a hőmérsékleteket lát.

i8kutils / i8kmon látja, hogy 3000-es fordulaton megy a ventilátor, de
szabályozni
nem tudja: dmesg | grep i8k annyit mutat, hogy valami BIOS SMakármi hiányzik.
Bocs, a gépet már elvitték, nem tudom megnézni pontosan a hibaüzenetet....

Használ valaki Inspiron 1545-öt linux alatt? Sikerült kezdeni valamit
a problémával?

Üdv:
Vastagh Norbert
Kiss Gabor
2009-10-07 13:26:17 UTC
Olyan gond van vele, hogy a ventil=E1torja linux alatt folyamatosan teljes
g=F5zzel megy... XP alatt (mert az is van rajta) sz=E9pen halkan megy a g=
=E9p.
pwmconfig nem tud mit kezdeni vele, mert nem l=E1t olyan szenzort, ami alap=
j=E1n
m=FBk=F6dne, sensors csak a h=F5m=E9rs=E9kleteket l=E1t.
Ezt nézted már?
http://dellfand.dinglisch.net/

Norbert Vastagh
2009-10-08 15:28:27 UTC
Post by Kiss Gabor
Ezt nézted már?
http://dellfand.dinglisch.net/
Nem ;-)) Pedig meg kellett volna találnom keresgélés közben...

Mindegy, a gépet elvitték, az ügyfél meg azt mondta, hogy nála
nem hangos: bekapcsolás után egy ideig (gondolom POST alatt)
megy teljes gőzzel a venti, aztán lehalkul, és linux alatt, munka
közben sem megy hangosan :-o

Megjavult ;-)))

Azért köszönöm a linket, elteszem, hátha szükség lesz még rá ;-)

Üdv:
--
Vastagh Norbert