AMD Phenom II X3-hoz milyen alaplapt javasoltok?
Dezső József
2009-07-26 12:14:58 UTC
Erősen gondolkodom rajta, hogy "AMD Phenom II X3 720" processzor köré
építsek magamnak egy gépet.
A több magos CPU és a virtualizációi támogatása miatt gondoltam rá.
Egyelőre egyetlen érvet találtam ellene a 30W többlet fogyasztást egy
Intel E8400-al szemben, ami nem utolsó szempont. Az árkülönbség viszont
8000 Ft az AMD javára. Mondjuk a két processzorról közvetlen részletes
teljesítmény összehasonlítást nem találtam csak a Phenom II x3 720 és az
E7300 között. Ott elég kiegyensúlyozott a helyzet enyhe AMD fölénnyel.
http://prohardver.hu/teszt/phenom_ii_x2_es_athlon_ii_x2/vegre_igazi_ketmagos_az_amd-tol.html
De az E7300-ban nincs VT!
Egy sima benchmark teszt alapján meg a jobb is, mint az E8400 (2721:2150
arányban) :
http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=AMD+Phenom+II+X3+720

Elsősorban Linux futna rajta, de néha bizony elkerülhetetlen a Windows
használata is, amit lehetőség szerint szeretnék egy virtuális gépre
korlátozni.

Ha valakinek van ilyen irányú tapasztalata akkor kérem javasoljon nekem
egy hozzávaló alaplapot az "AMD Phenom II X3 720" processzorhoz!
Nem igazán szeretnék az alaplapra sokat áldozni (15-20 eFt de elgfeljebb
25-30 eFt) inkább RAM-ra költenék többet, lehet hogy azt is több
lépcsőben, tehát jó lenne 4 db RAM foglalat. A DDR2 1066-os RAM
modulokra gondoltam, ha az alaplap támogatja a DDR2 és a DDR3-at is az
nem árt, de nem feltétlenül szükséges.
A szokásos Asus, Asrock vagy Gigabyte márkákra gondoltam, de ezen a
téren nyitott vagyok.
Elég sok véleményt hallottam a chipsetekről. Van aki AMD chipsetet
javasol, mondván az AMD ismeri a legjobban a saját processzorait. Mások
meg inkább az nVidia chipsetet javasolják és azzal érvelnek, hogy
stabilak, fejlettek és sokkal jobba a driver-ellátottsága főleg Linux
alatt. Sajnos nem igazán ismerem a chipseteket. Ha tudtok egy
összefoglaló linket küldeni róla az is megköszönném.
A grafikát nem kell a legújabb szuper valósidejű játékokhoz méretezni,
de némi grafikai programokat azért természetesen fogok rajta használni.
Valószínűleg elég egy alaplapra integrált megoldás is. Itt viszont
lehet, hogy az nVidia chipes a jó választás?.

Szóval akinek van ilyen irányú tapasztalata vagy konkrét ismerete, azt
kérem, hogy segítsen nekem választani!
-dejo-