Debian 7.1, sw raid
Norbert Vastagh
2013-08-15 13:28:04 UTC
Sziasztok!

Adjatok ötletet, mert ki vagyok akadva ;-)

Van egy Dell T110 II szerverem, amiben van egy Perc H200 RAID vezérlő.
Kb. 1 éve úgy megy a gép, hogy a gyárilag benne lévő 2x500GB vinyó mellé
betettem még 2x500GB-ot, mert elfogyott a hely. A gyári 2 vinyó raid1-ben van,
a hardveres vezérlőn.
Mivel még egy tömböt létrehozva a vezérlőn a két új vinyóból a sebesség
igen vacak lett, ezért azokat inkább az alaplapi SATA vezérlőre dugtam, és
csináltam rá sw raid1-et.

Most végre összeraknám a 4 vinyót raid5-be, hogy legyen 1,5TB helyük, de
hamar kiderült (előtte nem néztem meg) , hogy ez a vezérlő nem tud raid5-öt,
csak 0,1,10 van benne :-(

Nem gond, átdugtam mindegyik vinyót az alaplapi vezérlőre, lesz sw raid.
Felment a rendszer (Debian 7.1 32bit) , de az első újraindítás után a két,
eddig is alaplapi vezérlőn sw raid-ben használt vinyóra folyamatosan hiba-
üzeneteket ad, dma, stb., szemetel a konzolra, újraindításkor mdadm
segfault, amikor állítaná le a raid-et, stb., miközben 120MB/s sebességgel
szinkronizálja a tömböt. A bejelentkezés is egy csomó idő, mert közben
dobálja a hibaüzeneteket...

Első körben szoftveres (kernel) hibára gyanakodok, mert eddig nem volt
ilyen gond. De ha valakinek van ötlete, még mielőtt mindenfélével szenvedek,
ossza meg velem!

Előre is köszönöm, üdv:
Vastagh Norbert
Norbert Vastagh
2013-08-15 16:55:46 UTC
Post by Norbert Vastagh
eddig is alaplapi vezérlőn sw raid-ben használt vinyóra folyamatosan hiba-
üzeneteket ad, dma, stb., szemetel a konzolra, újraindításkor mdadm
segfault, amikor állítaná le a raid-et, stb., miközben 120MB/s sebességgel
Válaszolok magamnak ;-))

Behoztam a szervizbe, tettem rá egy ugyanolyan 6-os Debian-t, mint ami
volt - ugyanúgy megpusztult szegény.

Kicseréltem a két, alaplapi vezérlőn eddig hibátlanul működő Hitachi
vinyót Toshiba-ra, és megjavult a gép! Kb. érthetetlen a számomra,
de azért örülök neki ;-) Valahogy az a 4 vinyó az alaplapi vezérlőn
nem jött ki egymással?! Mindkét Hitachi-ra folyamatosan panaszkodott,
használhatatlan volt a gép...

Mindegy, a lényeg, hogy jó.

Üdv:
--